söndag 20 januari 2013

DyE - "Fantasy"


Tigersushi kan vara ett av världens coolaste namn. Nån gång i mitten av 00-talet var de även en av världens coolaste lablar. Sen hände nåt. Jag vet inte om det var de eller om det var jag. Förmodligen var det jag. I alla fall försvann Tigersushi från min radar. Döm om min förvåning när jag upptäcker att "Fantasy" från 2011 med DyE har över 40 miljoner visningar på youtube. Låt vara att en hel del av dem kommer pga att miniatyren till videon till låten visar en hand som letar sig ner innanför ett par trosor.

Musiken är inget annat än fantastisk. Eskapistisk elektronisk indiepop av yppersta världsklass med en text som tvärtom beskriver nödvändigheten av att återvända till verkligheten. Till detta en sanslöst fantastisk animevideo om att lämna barndomen.

Och jag som trodde att Tigersushi och jag gjort slut...


Edit: Efter över 40 miljoner visningar bestämde sig plötsligt youtube för att censurera videon. Här kommer en annan länk istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar